"יש לי מוצר שאף אחד לא רוצה!"

"יש לי מוצר שאף אחד לא רוצה!"

התובנה הכואבת הזו יכולה להגיע לפעמים אחרי קמפיין פרסום לא מוצלח. 

 

לפעמים, זה נכון, משרד הפטנטים עמוס בקלסרים על מוצרים שלא הגיעו לשלב הפרוטו-טייפ. 

אבל, לרוב מדובר בבאג בשלב השיווק. 

בדרך כלל בעסקים בינוניים התקציבים בשיווק מוגבלים, והתזוזה שלהם נמדדת לפי תוצאות ויכולת קיבולת של העסק. 

 

אם פעם היינו מעלים בפרוספקטים מספר טלפון ולידו "חייגו עכשיו" היום בעידן הדיגיטלי קל יותר לייצר מיקס בין שלב השיווק והמכירה, וההנעה לפעולה תהיה 'קנה עכשיו' (דרך האתר) 

למרות זאת חשוב להבדיל בין פעולת השיווק והמכירה, בשביל שנוכל ליצור משפך שיווקי נכון. 

בתהליך השיווק אנחנו יוצרים את הביקוש והמודעות למוצר שלנו. 

ובתהליך המכירה, המטרה היא לסגור את העסקה. 

 

בתהליך השיווק אנחנו אם נצבע את הלידים שלנו בצבעים

אז יש לנו את הלא מודעים למוצר – לידים קרים = כחולים. 

ואלו המכירים את המוצר שלנו וכשהם פונים אלינו הם כבר לידים חמים = אדומים. 

 

בשביל שנהפוך את הכחולים לאדומים, אנחנו צריכים 

  1. לזהות את הבעיה והצורך למוצר. 
  2. להבין ולהגדיר את קהל היעד שיכול להשתמש במוצר שלנו כפתרון, לדוגמה אם אנחנו רוצים לפרסם בדיגיטל לחרדים. 
  3. בעזרת פרסום ממוקד בעל ערך (אם לא ניתן ערך טוב לגולש הוא ימשיך הלאה ולא יתעניין בפרסום שלנו) להכיר לקהל הרלוונטי את המוצר (במילים אחרות, נסביר לו למה הוא צריך את זה ולמה זה חסר לו בחיים)
  4. להניע אותו לפעולה, לצרוך את המוצר שלנו. 

תהליך המשפך השיווקי הזה לפעמים יהיה ארוך יותר, עם שלבים בפרסום, (טיזר > מודעות 1 > מודעות 2 > הנעה לפעולה) לעומת זאת לפעמים התהליך יהיה קצר בפוסט אחד נסגור את כל הפינות, הכל תלוי במוצר, בצורך ובתקציב השיווק שלנו. 

ככל שנכיר את הקהל ונבנה את הפרסום בצורה ממוקדת יותר, כך נתעל את תקציב השיווק ללקוחות רלוונטיים בלבד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לוגו של וואטסאפ דברו איתנו