איך לכתוב תיאור מוצר שמוכר?

הרציג נדלן

איך לכתוב תיאור מוצר שמוכר?

יש לכם חנות אינטרנטית? הרוכש הפוטנציאלי נכנס לאתר שלנו כדי לפתור בעיה.

אנחנו צריכים לתת לו להבין שאנחנו מבינים מה הפתרון הטוב ביותר בשבילו, זה יכול להיות ההבדל בין "מוצר נחמד" לבין "אני חייבת לקנות את המעיל הזה!"

תיאור מוצר הוא השלב בו הלקוח מנסה להבין ממנו אם הפריט הזה מתאים לו, ואנחנו מצידנו צריכים לתת לו את כל המידע כדי לעזור לו להחליט.

כשהלקוח בחנות פיזית אנחנו יכולים לזהות בשיחה איתו מה חשבו לו, מה עיקר ומה טפל אבל באתר יש לנו את המחסום של המסך, אנחנו יכולים רק לשער מה הוא מחפש, לכן רק תמונה זה לא מה שיעזור לנו למכור, חשוב לעורר ללקוח את החושים, רק כך נוכל לקדם אותו למכירה מוצלחת.

מהניסיון שלנו אנחנו רואים גידול משמעותי במכירות במוצרים עם תיאור טוב, לבין מוצרים שאין להם תיאור.

הבעיה שלא כל בעל עסק יכול לממן קופירייטר כדי לכתוב לו את התיאורים למוצרים, קבלו את הרשימה איך לכתוב תיאורי מוצר שמוכרים.

בהגדרה, תיאור מוצר טוב יתן ללקוח מספיק מידע

  1. למה המוצר נועד
  2. מה היתרונות של המוצר שלנו
  3. לפני הרכישה יש ללקוח את כל המידע הטכני כמו טבלת מידות, גזרה, אפשרויות כביסה, הרכב בד וכד'
  4. הטקסט כתוב בשפה של הלקוח.
  5. חיזוק חברתי

 

נכיר את קהל היעד שלנו

לפני הכל, חשוב שנפלח את קהל היעד שלנו ונחליט לפי זה את השפה.

אם מדובר בקהל חרדי לא הפנה אליו במושגים מעט רחוביים שיגרמו לו ריחוק ותחושה שאנחנו לא באותו ראש, אלא נפנה במונחים עדינים יותר, אם מדובר במוצר פרמיום לא נדבר במונחי בזאר ולהיפך, בבחירת מילים לא נכונות אנחנו עלולים להבריח את הלקוחות מהחנות.

 

ההבדל החשוב בין תכונה לתועלת

השוו בין המשפטים, מה מובן יותר ללקוח?

תכונה תועלת
דירוג עמידות למים של המעיל הוא  5,000 – 10,000 מ'מ המעיל יחמם אותך ויגן עלייך גם בימי גשם חורפיים במיוחד.
מכפלת באורך 10 ס'מ תוכלי בקלות להתאים את הבגד לפי הצורך שלך, יש לך 10 סמ' מכפלת

 

מה התכונות שהופכות את המוצר למושלם בשביל הלקוח, והדגישו אותו.

אילו תכונות פותרות ללקוח את הבעיה, איך הוא יעזור להם?

בנוסף המנעו ככל האפשר מביטויים מקצועיים שאולי לא יובנו מספיק ללקוחות, גם אם זה ממש מובן לכם.

 

מה כואב ללקוח?

התייחסו לנקודות הכאב של הלקוחות, חשוב לנתח למה הם היו מעוניינים דווקא במוצר שלנו?

בגלל המחיר / המותג / המשלוח / היחודיות

לדוגמה אם אנחנו מוכים בגדים במידות לא סטנדרטיות חשוב להדגיש את זה שלא מדובר באותו מוצר במידה אחרת אלא משהו שעוצב בצורה מיוחדת כדי שהלקוחה תוכל להראות מושלמת עם בגד מתאים.

 

איך משתמשים בתיאור? בעיקר כדי להראות ללקוחות למה הם צריכים לקנות את המוצר שלך ולא פריט של מתחרים. זו הסיבה שתיאור המוצר שלך צריך לצפות את הצרכים והבעיות של הלקוחות. כדי להבטיח זאת, זכור מי הם הלקוחות שלך ומה הם רוצים מהמוצר שלך.

 

להיות יצירתיים ולא קלישאתיים

חשוב שנתאר ללקוח את התחושה שתהיה לו כשהוא ילבש את הבגד.

למרות שאולי זה נכון אבל קלישאות כמו "הבגד המושלם לשבת וחג" או "בדיוק בשבילך" "מעולה" "איכות גבוהה" "הכי טוב" יכול לגרום ללקוח להבין שלקחת ממנו את השיפוטיות ויוריד את רמת האמינות לטקסט, לכן לא נחליט בשבילו מה הוא אמור להרגיש רק נעזור לו עם תיאורים משלימים, בשביל זה נחקור את עצמנו למה התכוונו כשכתבנו "הבגד המושלם לשבת"?

ונכתוב "שמלה בעיצוב אלגנטי וייחודי המתאימה לשבת וחג"

 

למה שאני אקנה את זה?

כשהלקוח מטייל בחנות שלנו הוא מחפש פתרון לבעיה או צורך, אנחנו צריכים להנגיש לו את הפתרון בצורה הנוחה ביותר, ולהסביר לו בצורה שיווקית איך בדיוק המעיל הזה יפתור את הבעיה.

לדוגמה "מחמיא לכל מבנה גוף" נשמע לא אמין במיוחד לאלו שנמצאים לא מעט בחנות בגדים מול המראה ויודעים שעוד לא נוצר הבגד הזה, לכן נקפיד בתיאור המוצר להסביר בצורה עניינית ומפורטת מה היתרונות של הבגד, לאיזה סגנון הוא מתאים, איזה אלמנטים ייחודיים יש בו ואם מדובר במותג יוקרתי נשלב גם את זה בחוויית הרכישה.

 

לספר את הסיפור

יש מותגים שהסיפור של המותג הוא הבגד, ולכן כשאנחנו מוסיפים בתיאור

מה נתן השראה לעיצוב הבגד?

איפה ייצרו את הבגד?

מה היה חשוב לנו בייצור של הפריט

איזו בעיה ניסינו לפתור בייצור של הגדם הזה?

יכול לעזור לגולשים להתחבר למוצר

 

ענו על שאלות

רוב הלקוחות לא ישאלו שאלות את שירות הלקוחות, וגם אלו שכן ישאלו לא תמיד ישאלו בזמן ששירות הלקוחות פעיל, ואנחנו רוצים שהאתר ימשיך למכור בכל שעות היממה.

לכן חשוב לתת ללקוח את כל התשובות לשאלות, טבלת מידות מדויקת, מענה לשאלות כמו החלפה והחזרה, ביטול עסקה, וכדו'

עברו על השאלות הנפוצות ששאלו אתכם לקוחות ובנו בנק שאלות ותשובות שיכולים לחסוך מכם את העיסוק בשאלות כלליות שהלקוחות יוכלו להמשיך לרכוש בכל שעה.

 

הוסיפו סרטון וידאו

וידאו יכול מאוד לעזור ללקוחות להיות בטוחים ברכישת המוצר, מחקרים מהשנים האחרונות הראו שיש עליה משמעותית בהמרות רכישה למוצרים עם סרטוני וידאו

 

להבליט את הדברים החשובים

בעיקר אם החלטנו לכתוב תיאור ארוך ומפורט חשוב להדגיש / לשנות פונט / לשנות צבע באזורים החשובים, מחקרים מראים שאנחנו לא קוראים את כל הטקסט אנחנו יותר סורקים אותו, כשאנחנו מבליטים בבולד את הדברים החשובים, הקורא עוצר לרגע את הסריקה וקורא את הטקסט.

 

להתאים את התוכן למנועי החיפוש

כשאנחנו כותבים תיאור למוצר נחשוב גם על מנועי החיפוש, ונתמקד במילות מפתח עם זנב ארוך.

לא מספיק בתיאור שנכתוב "שמלה לאירוע" אלא "שמלה צנועה לאירוע"

כך אנחנו מוודאים שמי שמחפשת בגד צנוע לאירוע כבר רואה את התוצאה המתאימה לה במנוע החיפוש לפני שהיא נכנסת לאתר.

בנוסף גוגל מענישים על תוכן משוכפל, לכן הקפידו לכתוב כל עמוד בצורה ייחודית.

 

להתאים למכשירים סלולריים / מובייל

חשוב לפני שאנחנו מעלים לאוויר לעבור על המוצר במובייל ולראות שהוא מותאם גם למכשירים סלולאריים.

 

הנעה לפעולה

אל תוותרו על ההנעה לפעולה, לפעמים "קני עכשיו" זה יהיה ההבדל אם נצליח למכור את המוצר או שהוא ישאר אצלנו במלאי.

יש הרבה דרכים להניע לפעולה, כדוגמה תחושת פספוס, מבצע מוגבל בזמן, או פריטים בודדים במלאי.

 

בטחון ללקוחות

הלקוחות צריכים להרגיש שיש להם על מי לסמוך ויש מישהו אמיתי שעומד מאחרי המותג, מחקרי רבים הראו שיש פער גדול בין דפי מכירה שהדגישו את הרכישה המאובטחת לבין כאלו שוויתרו על זה והפסידו.

 

ולסיום

קל לומר עכשיו רוצו לכתוב תיאור מוצר שימכור, אבל לרוב הביצוע לוקח זמן והרבה ניסוי וטעייה, תזכרו שהתגמול כנראה יהיה שווה את המאמץ, בעזרת תיאור נכון נוכל לבנות בצורה טובה את המותג שלנו, ונצליח "באמת" לתת פתרון טוב ללקוחות היקרים שלנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לוגו של וואטסאפ דברו איתנו