"אז כמה לייקים תביא לי בחודש?"

"אז כמה לייקים תביא לי בחודש?"

שאלה שעולה כמעט תמיד בפגישות עם הלקוחות.

יש בתחילת הפגישה וחלקם 'מנומסים יותר' ועושים את זה כשאנו מבצעים את מחקר המתחרים.

נכון, אנו חיים בעידן הלייק, אבל מיד כשנשאלת השאלה, כמו בסרטים המצויירים, נפתחת מעל הראש שלי בועה, ובצורה אסוציאטיבית אני מריץ את המערכון האלמותי 'חתונת הדמים' של הגששים.

"אם הבן של הקבלן ונטורה התחתן באולמי ששון, הבן של מוחרקה יתחתן באולמי בון-בון! אני אוציא לונטורה את העיניים – מהעיניים! והכל עלי!"


לעיתים אנחנו ממש 'מוחרקה' עסוקים בתפאורה במקום במהות, בחתונה.
אמנם לייקים זה פרמטר חשוב, אבל בקמפיינים אנחנו לא מתקינים "ברומטר לייק" ובוחנים הצלחות לפי כמות העוקבים, אלא מתייחסים בדרך כלל למעורבות.


באחת הפגישות אמר לי לקוח "תביא לי לייקים, לא משנה מאיפה!" וזו טעות. הסברתי לו שהלייקים הקנויים מהודו או פרופילים פייק, יכולים להזיק לדף!


הסבר קצר בשביל שנבין איך האלגוריתם של פייסבוק עובד.


– מפרסמים פוסט.
– הפוסט עולה בפיד לעוקבים מסויימים 'לטסט'.
– אם יש מעורבות, לייקים תגובות, שיתופים או קליקים, האלגוריתם ממשיך לגלגל את זה הלאה למשתמשים נוספים.
– אם אין מעורבות, או שהיא ממש נמוכה, הוא מגלגל את זה, אבל מהמדרגות.


כשיש עוקבים פייק או מהודו ואפגניסטן, בדרך כלל לא תהיה מעורבות.
ואז, מפוסט לפוסט הדירוג של הדף יורד.
עדיף לייצר קהילה איכותית משמעותית, שתעקוב אחרי התכנים של הדף, ותעזור לך להעלות את הדירוג שלו.
מאשר לעמוד בהודו עם שלט פרסומת בעברית לציבור החרדי ולצפות שיגיעו אליך לקוחות.

רוצה שנבדוק מה הכי מתאים לך?

כמה פרטים ונחזור אליך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לוגו של וואטסאפ דברו איתנו