בידול – זה שם המשחק

 

נתניהו התבדל מדרעי, בנט הקצין מביבי דגל התפזרו מאגודה, אגודה התבדלו סתם ככה ועוצמה היו מול כולם.

אם עבמ היה נוחת במדינה והיינו מספרים לו שהמפלגות שאנחנו מכירים כימין, הם גוש אחד במפה הפוליטית, בטח היה בהלם מעוצמת הירי בתוך הנגמש.

אבל לדעתי דווקא זה היה המהלך ששינה את המשחק ועודד הצבעה בתוך הגוש.

בעוד בפעמים הקודמות כמעט כולם נזהרו 'מירי בתוך הנגמש' (חוץ מדרעי שהלך באסטרטגיה חכמה עם 'חיבוק דוב' לביבי ובידול מהתחלה בטיקט של מזוזה) הפעם כולם נלחמו בכולם בפרהסיה.

בימין היה כאילו בוקה ומבולקה, ראינו מאבקים וריתוקים שלא היו מביישים קרב מדמם ב-UFC

ובצד השמאלי, דיי נרדמו, השמאל ליטף את האגו של השמאל.
כאילו לשמאל עשה טוב לראות את מלחמות הימין וברשתות איחלו 'הצלחה במלחמה לכל הצדדים'

וכשהתחילו שם להבין שבמלחמת המוטיבציה הזו גווקא הם המפסידים, ראינו בזירת השמאל קרבות בוץ מאולצים, כאילו 'המבוגר האחראי' מנסה לקנות אותנו עם סרטון טיק-טוק עדכני.

במקביל נתניהו הלך על מהלך אסטרטגי אמיץ, הוא הניח את רוב הביצים בסל אחד "להוציא ליכודניקים מהבית" הוא פחות פנה אל הקולות הצפים, או התאמץ לקושש קולות מהשמאל, את שאר הביצים הוא שם בהורדת מוטיבציה לשמאל לצאת ולהצביע במונח שטבע "לגנץ אין ממשלה בלי אחמד טיבי" שזה למעשה שחזור של בידול מוקצן מלפני כמה שנים של 'ביבי או אחמד טיבי'

כשבקופטיט של כחול לבן הבינו ששוב המומנטום עובר לצד השני הגנרלים ניסו 'להוריד את הכפפה' ולהקביל בין נתניהו לארדואן, לפי התגובות ברשת הציבור כנראה חשב שזו הייתה הקבלה מאולצת בטעם רע וחלק מיושבי הגדר נהרו אל ביבי, או קיבלו תחושה של חוסר בשלות שלכחול לבן להנהגה והעדיפו להסתכל מהצד.

כך יצא שמי שהצליח מהתחלה להתבדל מספיק טוב בלי איחודים מאולצים (אני חושב שעמיר פרץ ממש צדק בטענה שהשלם קטן מסך חלקיו) דווקא הצליח לשרוד את המערכה הזו.

לפני כמה שנים באחת הכתבות על הדיגיטל בפוליטיקה אמרתי משהו שעדכני עדין להיום, 'תעצבן, תכעיס או תן לי משהו לשנוא, כך תניע אותי לפעולה ברשת'

וכך באמת היה בצד הימני, כולם שלחו חיצים לכולם, לא היית צריך לחפש מישהו שאתה לא שונא בשדות זרים, היה לך מספיק את מי לשנוא ולאהוב בצד הימני של המפה.
כל אחד עשה לעצמו בידול מספיק חזק שלא יטעו מי בוחר במי. ולמה.

ואיך זה קשור לעסקים שלנו?

לפני שמתחילים מיתוג לעסק אנחנו בודקים בדיוק כמו בפוליטיקה, את מי הוא אמור לייצג ומה חשוב להם לראות בו.
ככל שנגדיר בצורה מדוייקת יותר מי אנחנו ומה המענה שהמוצר שלנו נותן, הלקוחות יצליחו להתחבר טוב יותר למותג שלנו.

'השאלה' שאני שואל רגע לפני שבונים בריף לקמפיין, היא שאלה שלדעתי כל עסק חייב לשאול ולהבין מה משמעות של התשובה שלו.

אם המוצר שלך היה בן אדם, ספר לי מי הוא היה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לוגו של וואטסאפ דברו איתנו