• דף הבית
  • קצת עלינו
  • שיווק במגזר החרדי
  • מימון המונים
  • הקמפיינים שלנו
  • סיפורי הצלחה ​
  • תיק עבודות אתרי אינטרנט
  • מאמרים
  • חבילות משתלמות
  • יצירת קשר
Menu
  • דף הבית
  • קצת עלינו
  • שיווק במגזר החרדי
  • מימון המונים
  • הקמפיינים שלנו
  • סיפורי הצלחה ​
  • תיק עבודות אתרי אינטרנט
  • מאמרים
  • חבילות משתלמות
  • יצירת קשר
דיגיטל מדיה
כיצד גוגל מתייחס לאתרים שומרי שבת?
ראשי » ניהול אתרים » כיצד גוגל מתייחס לאתרים שומרי שבת?

כיצד גוגל מתייחס לאתרים שומרי שבת?

קידום אתרים במנועי החיפוש ושיפור הנראות שלהם בדפי תוצאות החיפוש היו מאז ומתמיד פעולות מאתגרות, שהצריכו חשיבה, תכנון וביצוע מוקפדים. אולם מה באשר לאתרים שומרי שבת? האם ניתן באותה קלות לקדם אתר בעל מאפיינים שומרי מסורת, בדיוק כפי שניתן לקדם אתר שלא מתאפיין בתכונות אלו?

מאמר אורח מאת דניאל זריהן, מקדם אתרים ובלוגר.

 

ובכן, כדי לענות על השאלה כיצד גוגל מתייחס לאתרים שומרי שבת ואיך זה משפיע על קידום אתרים, אנו צריכים להבין מהם המאפיינים הטכנולוגיים היחודיים של אתרים שומרי שבת, וכיצד גוגל מתייחס באופן כללי לאתרי אינטרנט, כלומר מהם המדדים שגוגל עוקב אחריהם בהתייחס לעמודי אינטרנט של אתר מסוים. אם כך, בואו נתחיל.

מהם המאפיינים שגוגל מייחסת להם חשיבות באשר לאתרי אינטרנט?

חשוב יהיה להבין, שלגוגל פחות חשוב האם אתר מסויים שומר על מאפיינים שומרי מסורת, או לחלופין לא מקיים כל זיקה לדת. עם זאת, יש כמה וכמה מדדים שחשוב למנוע החיפוש הפופולרי בעולם לעקוב אחריהם, כדי לוודא שהוא מציג בתוצאות החיפוש עבור הגולשים תוצאות איכותיות ורלוונטיות.

תכונה ראשונה שגוגל מייחס לה חשיבות בכל הקשור לאתר אינטרנט היא מדד הזמינות של האתר. כדי שגוגל תבחר לדרג עמודי אתר במיקומים גבוהים בדפי תוצאות החיפוש, על האתר להציג זמינות גבוה ללקוחותיו. מנוע החיפוש לא היה מעוניין להציג בתוצאות החיפוש אתרים שנופלים לעיתים קרובות ולא מספקים חווית גלישה רציפה, שכן במקרים כאלו, הגולשים פשוט לא היו ממשיכים לתת אמון במנוע החיפוש.

תכונה שניה שגוגל מייחס לה חשיבות היא מהימנות בהצגת התכנים. למנוע החיפוש הגדול בעולם חשוב יהיה שהתוכן שמציג האתר למנוע החיפוש יהיה זהה לזה שמציג האתר לגולשים בו. במקרים קיצוניים, הבדלים משמעותיים בין שתי תצורות ההצגה (בעגה המקצועית מצב כזה נקרא קלוקינג) עלולים לגרור ענישה ידנית על ידי גוגל, ולמעשה ייתכן שדפי האתר יחוו ירידה בדירוגים ואף הסרה מן האינדקס.

תכונה שלישית שגוגל מייחס לה חשיבות היא רמת הבטיחות באתר. אתר אינטרנט שגוגל בוחר להציג לגולשים במנוע החיפוש צריך לקיים תשתית בטוחה לשימוש על ידי הגולשים. זאת הסיבה שאתרים שנפרצו, ואשר מכילים קוד שזדוני שמיועד לגנוב את פרטי זיהוי הגולשים מוסרים מן האינדקס עד להוכחה חותכת של בעל האתר כי טיפל באופן יסודי בבעיה.

במידה ויש לכם מקדם אתרים – כדאי להתייעץ איתו לגבי הפתרון המתאים ביותר למקרה שלכם.

 

מהם המאפיינים של אתרי אינטרנט שומרי שבת?

בעל אתר אינטרנט שרוצה להפוך אותו לאתר שומר שבת ניצב בפני מספר אפשרויות שונות, כאשר לכל אחת מהן השלכות שונות על הדרך שבה מנוע החיפוש יתייחס לאתר.

אפשרות אחת שעומדת בפני בעל האתר היא להמשיך ולהציג את האתר במתכונת הרגילה. זוהי ללא ספק האפשרות הפשוטה ביותר, ודאי לאור העובדה שאתר גלובלי צריך להתמודד עם אזורי זמן שונים, שבהם נכנסת השבת במועדים שונים.

אפשרות שניה שעומדת בפני בעל האתר היא להציג בשבת תוכן שונה לקהל הגולשים באתר. במקרה זה, קיים סיכון שמנוע החיפוש יחשוב שמדובר בהונאה מסוג קלוקינג.

אפשרות שלישית השמורה לבעל האתר היא לבטל בשבת רק את מנגנון התשלום והחיוב באתר. במקרה כזה, לא יפגעו המיקומים השונים של האתר במנוע החיפוש, אולם תידרש כאן הטמעה של מנגנון מורכב לביטול והחזרה של רכיב התשלום.

אפשרות רביעית שעומדת בפני בעל האתר היא שליחת קוד סטטוס 503 שהמשמעות האופרטיבית שלו היא "אי זמינות באופן זמני". לכאורה, מדובר באיתות למנוע החיפוש שלא להתייחס למצב איז הזמינות של האתר ולהסיק ממנו מסקנות גורפות, אולם אם מנוע החיפוש יחזור וידגום את האתר דווקא במועדים שבהם לא יהיה זמין, הוא בהחלט עלול לשקלל את הזמינות החלקית של האתר בהחלטה על דירוג העמודים השונים שלו במנוע החיפוש.

אפשרות חמישית שעומדת בפני בעל האתר היא הטמעת הודעה מתפרצת, כלומר, מעין פופ אפ שיודיע לקהל הלקוחות שהאתר הוא בעל מאפיינים שומרי מסורת ואינו זמין בעת הזאת. הסיכון שלוקח בעל האתר במקרה זה הוא שמנוע החיפוש ייחס לאתר תכונות של אתר פרוץ, וסיר אותו מן האינדקס עד לטיפול בבעיה.

לסיכום

סוגיית ההתייחסות של מנוע החיפוש לאתרים שומרי שבת הינה סוגיה מורכבת, שמוצעים לה פתרונות שונים, כאשר לכל אחד מהם השלכות אפשריות על היכולת של בעל האתר לקדם אותו במנועי החיפוש.

 

דניאל זריהן מקדם אתרים קידום אתרים
« הקודם
הבא »
השארת תגובה

ביטול

המאמרים הנקראים ביותר
חדשות בתחום שלנו

חדשות בתחום שלנו

כנראה אין שמכיר את התחום שלכם טוב מכם בדרך כלל אתם הכי מעודכנים בתחום, ומגיעים אליכם מאמרים וכתבות על מספרים
מילון מושגים

מילון מושגים

יש בתחום שלנו מילים ומושגים מעניינים שהלקוחות שלנו פוגשים פה ושם, לא תמיד הם מתעמקים בתובנות של המושג, כתבו להם
מתקפה על אתרים ישראליים

מתקפה על אתרים ישראליים

משעות הבוקר המוקדמות אלפי אתרים ישראלים נפרצו על ידי מתקפת סייבר כנראה אירנית על חוות שרתים בישראל, חלקם הושבתו ובמקום
פוסט שאלה

פוסט שאלה

לא כל פוסט בדף שלנו חייב לכלול מאמר עומק, תתקשרו עם הקהל גם בפוסט שאלה ועוררו דיון. ככל שהשאלה תהיה
איך לכתוב בקלות פוסט לדף העסקי

איך לכתוב בקלות פוסט לדף העסקי

איך לכתוב בקלות פוסט לדף העסקי הדבר הכי גרוע שיכול להיות לבעל עסק שמנהל דף פייסבוק זה "חסימה יצירתית" לפעמים
"יש לי מוצר שאף אחד לא רוצה!"

"יש לי מוצר שאף אחד לא רוצה!"

"יש לי מוצר שאף אחד לא רוצה!" התובנה הכואבת הזו יכולה להגיע לפעמים אחרי קמפיין פרסום לא מוצלח.    לפעמים,
כיצד גוגל מתייחס לאתרים שומרי שבת?

כיצד גוגל מתייחס לאתרים שומרי שבת?

קידום אתרים במנועי החיפוש ושיפור הנראות שלהם בדפי תוצאות החיפוש היו מאז ומתמיד פעולות מאתגרות, שהצריכו חשיבה, תכנון וביצוע מוקפדים.
איך הקורונה תפסה אתכם?​

איך הקורונה תפסה אתכם?​

תקופת הקורונה קטלגה את העסקים לשלוש קטגוריות. עסקים שנהנים מהמשבר - עסקים ששורדים עם המשבר - והכי כואב אלו העסקים שניזוקו
לתפקד בסביבה וורטואלית

לתפקד בסביבה וורטואלית

נדמה שקריאות הכלכלנים והפרשנים כאילו 'עוד רגע' הכל נגמר הן רק להשאיר את בעלי העסקים על אש נמוכה ולא באמת
איך להפוך את פגישת הזום בימי הקורונה ליותר אנושית?

איך להפוך את פגישת הזום בימי הקורונה ליותר אנושית?

לאחרונה יוצא לי לעשות לא מעט פגישות זום עם לקוחות. אחת התלונות העיקריות שאני שומע על שיחות זום, שזה לא מרגיש

רוצה שנבדוק מה הכי מתאים לך?

כמה פרטים ונחזור אליך

רוצים להשאר מעודכנים?

קבלו טיפים מעולים לקידום בדיגיטל

מפת אתר

  • דיגיטל מדיה – אסטרטגיה שיווקית בדיגיטל חרדי
  • שיווק מגזרי חרדי
  • מי אנחנו
  • מימון המונים
  • הקמפיינים שלנו
  • סיפורי הצלחה ​
  • תיק עבודות אתרי אינטרנט
  • מאמרים
  • חבילות משתלמות
  • יצירת קשר
  • הסדרי נגישות
Menu
  • דיגיטל מדיה – אסטרטגיה שיווקית בדיגיטל חרדי
  • שיווק מגזרי חרדי
  • מי אנחנו
  • מימון המונים
  • הקמפיינים שלנו
  • סיפורי הצלחה ​
  • תיק עבודות אתרי אינטרנט
  • מאמרים
  • חבילות משתלמות
  • יצירת קשר
  • הסדרי נגישות

קצת עלינו

משרד פרסום דיגיטל למגזר חרדי, מומחים בפרסום והקמת קמפיינים במנועי חיפוש, ברשתות החברתיות וקידום אתרים. ביכולתנו לקדם ולהגדיל באופן משמעותי את החשיפה בדיגיטל ולהגדיל לכם את ההזדמנויות ברשת להקפיץ את העסק שלך קדימה.

קפצו אלינו לקפה

  • המשרד שלנו בירושלים – קניון רמות
  • דוא"ל: [email protected]
  • טלפון: 050-673-6863
Twitter
Facebook
Dribbble
Youtube
Pinterest
Medium

© 2016 נבנה על ידי דיגיטל מדיה

לוגו של וואטסאפ דברו איתנו
גלילה לראש העמוד

ההזדמנות שלך לעבור לדיגיטל!

מחכים לך עם מבצעים משתלמים במיוחד