מה עושים בשביל לשחרר את 'מחסום הכתיבה' כדי לכתוב פוסט יצירתי בדף העסקי?

"האנשה של המותג"

יש בעיה שחוזרת על עצמה אצל עסקים וארגונים, שקשה להם לעשות את הסוייטצ' בין המותג ל-אני

דיגיטל מדיה

בעלי עסקים מרגישים שכשהם כותבים פוסט בדף או באתר, הגולש חושב שהם כותבים את הטקסט ולכן הם לפעמים נמצאים בקונפליקט בין השפה של המותג לשפה של בעל העסק.

אבל בדף 'המותג שלנו' באופן אוטומטי כל תוכן 'נחשד' מיד כתוכן מקודם, וזה הופך אותנו לקצת דביקים (בעיני עצמנו) מה שאנחנו כבעלי עסק ממש לא אוהבים להרגיש שמקטלגים אותנו ככה. ולכן גם סיפור אישי או פירגון של לקוח שאנחנו מעלים בדף, הופך מיד "לתוכן מקודם" ולא לתוכן מעניין.

זה קורה בגלל שבעלי העסקים מרגישים שכשהם כותבים פוסט בדף או באתר, הגולש חושב שהם כותבים את הטקסט, ולכן הם לפעמים נמצאים בקונפליקט בין השפה של המותג לשפה שלהם כבעלי העסק.

 

הפתרון איך להשתחרר מהחיבור "הקצת מעיק" הזה, להעביר את המותג תהליך האנשה קצר, ככה זה ינתק אותנו רגשית מהמותג, יאפשר לנו להסתכל על הטקסט מהצד ויתן למותג לכתוב את הפוסט בשפה שלו.

אנחנו עושים את התהליך הזה באפיון ומיתוג של חברות וארגונים, בדיגיטל אנחנו "מעתיקים" את התהליך גם בבניית גאנט דיגיטל לעסקים וארגונים ברשתות החברתיות.

לדוגמה

המותג:

חברת דיגיסטטוס – משרד דיגיטל לציבור חרדי בוטיק וצעיר, בונים ומנהלים אתרים וקמפיינים בדיגיטל, הלקוחות שלהם בעיקר קהל חרדי מודרני.

הדמות:

דיגיסטטוס בן 27 חרדי מודרני מצחיק וקליל, מדבר בשפה שנונה ועדכנית. מכיר את כל מה שחדש בעולם, מחבב את העובדים במשרד אצלו אבל שולח עקיצות הומור פה ושם, חולה על GIF-ים, מקפיד מאוד לא לעשות צחוק מלקוחות, התחביבים שלו לקבל הודעות פירגון מלקוחות מאושרים ולחפש באגים בפייסבוק.

 

עכשיו אחרי שיצרנו דמות סביב המותג, קל לנו יותר לספר את הסיפור מזווית הראיה של דיגיסטטוס, ולעשות את זה בעקביות בפוסטים שנכתוב בעתיד וגם בתגובות לפוסטים. לכן, כשאנחנו יוצרים דמות ווירטואלית של מותג עם אהבות וריגושים משונים לא אנחנו הדביקים, אלא הדמות בפייסבוק שנונה ומצחיקול'ה כזו.

אגב, מחר כשההתנהגות הקיטצ'ית בפייסבוק לא תבוא טוב למישהו בחברה, זה יהיה בסדר לעשות  'מיתוג מחדש' להאנשה הזו.

 

גם במותגים גדולים אנחנו לפעמים רואים שינויים קיצוניים בהתנהגות של המותג ברשתות החברתיות (גם בעסקים וגם אצל פוליטיקאים) זה לא קורה כי המותג היה בסדנה של טוני רובינסון, אלא בדרך כלל כי איש הדיגיטל התחלף.

אזהרה!

צריך להיזהר "מכפייה" ואילוץ של מותג לעשות מהלכים כאלה, הרבה משברי רשת היו יכולים להימנע אם היו שמים לב לנקודה הזו ולא מאלצים את המותג להיות ק'ול ומגניב.

 

מי המותג שלכם?

ספרו בתגובות

אם יש לך הארות או שאלות על המאמר אשמח לשמוע עליהם בתגובות למטה!

אם אהבתם את המאמר, יש מצב שיש לכם חברים שגם יאהבו את זה ואולי זה יעזור להם. שתפו אותם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לוגו של וואטסאפ דברו איתנו